Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum. Sed consequat suscipit est, vitae dapibus ipsum iaculis sed. Donec ut enim in risus molestie posuere non eu massa. Vestibulum vel odio vel libero rutrum.

Zdrowe przekąski: batony domowej roboty

Kto z nas nie lubi batonów? Tłumacząc się brakiem czasu, często podjadamy słodkie przekąski pomiędzy posiłkami. Czasami też myślimy, że ‘nic się nie stanie’, ponieważ wieczorem pójdziemy na trening i skutki wcześniejszego podjadania znikną. Niestety, tak to nie działa – cukier, który jest zawarty w zdecydowanie większości dostępnych w sklepie produktów, nie znika z naszego organizmu tak szybko jakbyśmy chcieli. Biały cukier należy do tak zwanych cukrów prostych, z których nasz organizm czerpie natychmiastową energię (ten „kop energetyczny”, który trwa kilkadziesiąt minut, żeby później zamienić się w deficyt energii) i odkłada ją w postaci tkanki tłuszczowej.
 

Co możemy zrobić?
Wiadomo, że żadna rewolucja nie przynosi trwałych skutków. Dlatego, by nie rezygnować z naszych małych przyjemności, zamiast kupować batony, możemy po prostu je zrobić! Dzisiaj zaproponujemy Wam dwa sprawdzone przepisów, dzięki którym ani Wasza dieta ani portfel na pewno nie ucierpią.
 

Batoniki energetyczne
Czego potrzebujemy? Osiem łyżek płatków owsianych, osiem łyżek płatków żytnich, do tego trzy łyżki sezamu, trzy łyżki ziarenek siemienia lnianego, garść żurawiny, trochę pestek dyni, cztery łyżki płatków migdałowych, pół szklanki soku z cytryny (oraz trochę startej skórki z cytryny) i osiem łyżek miodu (pamiętaj, by kupić miód dobrej jakości). Aby wydobyć smak, na patelni bez tłuszczu możesz podprażyć wszystkie płatki (do nabrania złocistego koloru) oraz pestki dyni, siemienia lnianego i sezamu (około minuty). Następnie wsyp wszystko do miski i dodaj resztę składników, możesz podgrzać trochę miód – dokładnie wymieszaj. Sprawdź, czy składniki się ze sobą połączyły, przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub folią aluminiową i postaw w chłodnym miejscu na minimum godzinę. Po upływie tego czasu pokrój wszystko na batoniki. Gotowe!
 

Baton bananowy dla wegan
Czego potrzebujemy? Dwóch dużych i koniecznie dojrzałych bananów, półtorej szklanki płatków owsianych, garść orzechów laskowych, szczyptę soli, dwie łyżeczki ksylitolu (zdrowa substancja słodząca), garść suszonych i pokrojonych daktyli, trochę żurawiny, łyżeczkę cynamonu, pół łyżeczki kardamonu i dwie łyżki oleju kokosowego. Najpierw rozgnieć banany z płatkami owsianymi, dodaj do tego olej i ksylitol, wszystko wymieszaj i dosyp resztę składników. Jeśli wszystko jest już dobrze połączone, wyłóż masę na blachę do pieczenia i w 180 stopniach piecz przez 30 minut. Po wyjęciu z piekarnika pozostanie Ci jedynie pokrojenie ostudzonej masy w batoniki. Gotowe!

Zobacz także

Zdrowe przekąski: wypieki warzywne

Zdrowe przekąski: batony energetyczne

Zdrowe przekąski: batony musli

Zdrowe przekąski: domowe batoniki zbożowe

O nas

Odkryj razem z nami kuchnię tajską, która zaskoczy Cię smakiem, zrób w domu batony dla całej rodziny oraz poznaj tajemnice cukierków odpustowych.